quarta-feira, 17 de janeiro de 2018

The dog of Graceli.

No phenomenon interacts instantly.
[principle of instantaneity]

Leading to a future uncertainty of how new interactions will be, and in what new places and intensities will they occur.

Principle of Locality and indetermity.

And this hurts the entanglement, but not the tunneling and the entropy.

If there are two realities, the in itself and that of perception, where reality is quantified by the mind, and in itself is also a reality in itself of external phenomena. But there are two and two are different.

If you see a phenomenon always late, when you see a lightning, if you have the observation of it, the sound and the light, the light first and the sound later. But it had happened before in both the speed of light and the speed of sound.


With this nothing can be observed at the same moment.

And even within an electron [thing itself], are infinite and infinite interactions that happen at the same time, and with different intensities and dynamics.


With this one has [the dog of Graceli], where the small produces the macro and the macro portrays blocks of tiny [micros]. Where one has quantum having its phenomena within a macro universe.

And where, with this, one has in itself giving forms to the subjective, and not the opposite [the a priori realist of Graceli [the mind exists only in function of the external world [is structured by the external world, even being a reality in itself] .

Where we have with it three realities.

1] A of the thing itself.
2] The transcendent thing to the perceptive.
3] The thing itself as perceptive.
And it is the thing that with the passing of the years gives shape to the perceptive [before being born you already have in it the potentials of the external world, and the logic of interplete it. That this logic is a thing in and of itself structured as an element of the external world over mind and being].

That is, with this one has a transcendentalism contrary to that of Kant.

We see the light and the colors outside, and they reflect the reality external to us, that is, it transcends from the external to the perceptive, and from them in logical forms correlated to the mind [which has already been shaped for these cognitive logical functions.


O cachorro de Graceli.

Nenhum fenômeno interage instantaneamente.
[princípio da instantaneidade ]

Levando a uma incerteza futura do como serão novas interações, e em que novos lugares e intensidades eles ocorrerão.

Princípio da Localidade e indeterminalidade.

E isto fere o emaranhamento, mas não o tunelamento e a entropia.

Se tem duas realidades, a em si e a da percepção, onde se é quantifiacado pela mente a realidade, e em si também é uma realidade em si dos fenômenos externos. Mas, são duas e as duas são diferentes.

Se vê um fenômeno sempre atrasado, quando se observa um relâmpago, se tem a observação dele, do som e da luz, a luz primeiro e o som depois. Mas ele já havia acontecido antes tanto na velocidade da luz, quanto na velocidade do som.


Com isto nada se pode ser observado ao mesmo instante.

E mesmo dentro de um elétron [coisa em si], são ínfimas e infinitas interações que acontecem ao mesmo tempo, e com intensidades e dinâmicas diferentes.


Com isto se tem [o cachorro de Graceli], onde o ínfimo produz o macro e o macro retrata blocos de ínfimos [micros]. Onde se tem a quântica tendo seus fenômenos dentro de um universo macro.

E onde com isto se tem o em si dando formas ao subjetivo, e não o contrário [o a priori realista de Graceli [ a mente só existe em função do mundo externo [é estruturada pelo mundo externo, mesmo sendo uma realidade em si]]].

Onde se tem com isto três realidades.

1]A da coisa em si.
2]A coisa transcendente ao perceptivo.
3]A coisa em si como perceptivo.
E é a coisa que com ao passar dos anos dá forma ao perceptivo [antes do ser nascer já se tem nele os potenciais do mundo externo, e a lógica de interpletá-lo. Que esta lógica é uma coisa em si estruturada como elemento do mundo externo sobre a mente e o ser].

Ou seja, com isto se tem um transcendentalismo contrário ao de Kant.


Vemos a luz e as cores lá fora, e elas que refletem a realidade externo a nós, ou seja, transcende do externo ao perceptivo, e delas em formas lógicas correlacionadas à mente [que já foi moldada para estas funções lógicas cognitivas.

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